logo-mini

Logo workshop

1-dags logo workshop i Århus – se datoer i højre side under TILMELD …

(min. 6 / max. 10 deltagere pr. hold)

Vi ved, at én af de store opgaver, der tynger nystartede iværksættere, er at få det grafiske på plads – typisk er logoet en svær opgave, fordi det er så vigtigt og essentielt, men hvordan griber man det an? DET vil vi gerne hjælpe dig med.

 

Derfor har vi lavet denne workshop, hvor vi vil være 2 instuktører til stede hele dagen for at guide og hjælpe dig – og til sidst rentegne dit logo, så det er klart til brug 🙂

PROGRAM

Workshoppen kræver din fulde opmærksomhed og tilstedeværelse en hel dag (fra lidt i 9 til 16), men så går du også herfra med et gennemtænkt logo i bagagen!

08.50 Mødes til croissanter og kaffe/te

Mens vi spiser, tager vi en kort præsentationsrunde. Vi tjekker, om alle er logget ind i vores lukkede Facebook gruppe.

09.00 

Går vi igang med oplæg om grafiske virkemidler, farver former osv.

Herefter skal du i gang med at arbejde med dit logo, udfra en stillet opgave. Der arbejdes både analogt (klippe-klistre) eller digitalt (klikke-taste). Vi går rundt til jer og giver gode råd undervejs. både generelt og 1:1.

12.00 FROKOST

12.30

Der arbejdes videre med tanker og ideer for at nå frem til den endelige logo-idé og retningslinjer for din fremtidige grafik.

16.00 TAK FOR IDAG!

Den endelige idé rentegner VI og du får det tilsendt i .png, .jpg, .eps og .ai format, så det er klart til brug på forskellige medier 🙂

Indhold kort fortalt:
  • Farvelære
  • Formlære
  • Grafiske kontraster
  • Lidt om fonte (skrifttyper)
  • Mission-statement
  • Idé generering
  • Vægtning / udvælgelse
  • Færdigt logo rentegnet og klar til brug i digitale formater
  • Derudover skal vi netværke, snakke og hygge os med mad, kaffe og te … og vand – vand er vigtigt 😉

Når denne workshop er ovre, har du et logo og du har taget stilling til, hvilke farver og fonte (skrifter), du må/skal arbejde med i fremtidigt materiale for at opnå genkendelighed og ensartethed.

Et logo

udtrykker virksomhedens kerne. Derfor er det vigtigt at finde ud af, hvad det er, din virksomhed præcist står for; hvad det er, du gerne vil kommunikere, til hvem og hvor(for)? Dette forarbejde er nødvendigt for at lave et godt logo, der “holder”, både tidsmæssigt og på alle medier – digitale som analoge.

TILMELD DIG HER

Når du har tilmeldt dig, modtager du nærmere informationer – er du i tvivl, så skriv til os på hej@grafiskfoerstehjaelp.dk 🙂

[contact-form-7 id=”15″ title=”Logo Workshop”]